CSCIENCE

CSCIENCE

آموزش Async در سیشارپ 5 - مقدمه

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷ ق.ظ

برنامه نویسی Asynchronous به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید اعمال مختلف را به صورت همزمان در برنامه‌ی خود پیش ببرید. به عبارت دیگر، این قابلیت از Block شدن برنامه شما، در شرایطی که برنامه در حال انجام کاری طولانی مدت است، جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود برنامه‌ Responsive باقی بماند. از دیگر فواید برنامه Asynchronous، می‌توان به استفاده از حداکثر توان سیستم اشاره کرد. امروزه اکثر پردازنده‌ها، چندین هسته‌ی پردازشی دارند که یک برنامه‌ی غیر موازی نهایتا از یک هسته‌ی پردازنده استفاده می‌کند اما با نوشتن یک برنامه‌ی Asynchronous و ایجاد یک الگوی موازی سازی، محاسبات شما به صورت موازی روی هسته‌های مختلف CPU اجرا می‌شود.

سیشارپ یا بهتره بگم دات نت، قابلیت‌ها و روش‌های مختلفی را برای این کار فراهم کرده‌است. یکی از قابلیت‌هایی که در سیشارپ 5 اضافه شده است، کلمات کلیدی async و await است. شما می‌توانید تنها با استفاده از این 2 کلمه کلیدی، برنامه Asynchronous بنویسید! در پست‌های بعدی آموزش مختصر و کوتاهی درباره این قابلیت جدید ارائه خواهم داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی