CSCIENCE

CSCIENCE

اتصال سیشارپ به پرولوگ

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵ ق.ظ

پرولوگ یک زبان برنامه نویسی منطقیست و سعی دارد نوشتن برنامه‌ها را به روش توصیفی نزدیک کند، به این معنا که کافیست یک سری قوانین و حقایق را در مورد هدف برنامه بنویسید و از پرولوگ سوال مورد نظر را بپرسید، اینک وظیفه‌ی مفسر است که جواب را پیدا کند و شما نحوه‌ی یافتن پاسخ را تعیین نمی‌کنید. مواردی که گفته شد هدف نهایی زبان‌های برنامه‌سازی منطقی هستند و هم‌اکنون نمی‌توان همه‌ی برنامه‌ها را کاملا توصیفی نوشت. نکته‌ی قابل توجهی که در برنامه‌های پرولوگ وجود دارد این است که در برخی موارد به دلیل اینکه روش یافتن جواب برایش تعیین نمی‌شود و در عمل تمامی فضا را جستجو می‌کند، زمان یافتن جواب افزایش می‌یابد در صورتی که اگر همان برنامه با زبان‌های دیگر نوشته شود بسیار سریع عمل خواهد کرد. اما از طرف دیگه برنامه‌های پرولوگ خیلی کوتاه و خوانا هستند.

در این پست قصد دارم راهی رو معرفی کنم که بشه از قدرت زبان سیشارپ و امکانات و سادگی پرولوگ به صورت همزمان استفاده کرد. با این روش هرجای برنامه رو میشه با زبانی نوشت که عملکر بهتری داره و در کل برنامه‌ای با کارایی و حجم مناسب ایجاد کرد. توضیحات کامل چگونگی کار رو توی این فایل ppt آوردم.
در پست‌های بعدی سعی میکنم یک برنامه‌ی نمونه هم قرار بدم تا بیشتر آشنا بشید. اگر سوالی هم داشتید در بخش نظرات بپرسید.

نظرات (۲)

Aslan fekr nemikardam C# be porolog vasl beshe :D
سلام میشه لطفا یک نمونه کد قابل اجرا بگذارید 
پاسخ:
سلام،
مدت زیادی است که از این تکنیک استفاده نکرده‌ام، اگر بتوانم کدهایی که قبلا نوشته‌ام را پیدا کنم حتما آپلود میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی